onsdag den 30. november 2016

Årets julepynt ønsker

Hvert år skal jeg virkelig lægge bånd på mig selv for ikke at købe mig fattig i julepynt. Ja, jeg elsker seriøst julepynt. Jeg elsker at pynte op til jul. Efterhånden er min samling af julepynt blevet habil og nyt kommer til hvert år. Min samling er et forvirret mix af ting, som jeg gennem tiden har fundet pæne og stadig gør. Jeg kan godt li' ideen om at finde ting frem år efter år og tilføje nyt. Det giver efter min overbevisning den hyggelige stemning.
Jeg har samlet lidt, som jeg i år gerne vil tilføje samlingen.
Nr. 1 - Filigrantræet har jeg ønsket mig i flere år. Jeg vil brug det til at stå med pynt i løbet af december. Jeg er vild med det det enkle look og så kommer der ingen grannåle på stuegulvet før jule aften. Nr. 2 - lysestagen fra Finnsdottir er så fin. Jeg er ikke så meget til de klassiske dekorationer med gran i ler, og denne kunne være fin med et kalenderlys i (og så den kan genbruges til næste år). Nr. 3 - Julekuglerne fra Lyngby Porcelæn er så smukke og tidsløse. Nr. 4 - så blev mit julepynt infiltreret af Ganni;-), men det Pommes fritter vedhæng har en tilpas mængde kitsch over sig. Nr. 5 - Bare fint julepynt fra House Doctor. Nr. 6 - Jeg er vild med Bjørn Wiinblads univers, derfor må jeg også ha' hans julepynt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar